DETEKTYW FRĘDZEL

Dzielę się z Wami zadaniem, które wymyśliłam jakiś czas temu, a które sprawdziło się w moich klasach. Możecie wykorzystać je na zajęciach rozwijających zainteresowania lub na zajęciach wychowawczych.

Zajęcia rozwijają kreatywne myślenie, twórcze podejście do tematu, pracę w zespole oraz kształcą umiejętność spójnego redagowanie tekstu.

Na czym polega zadanie?

Najpierw podzielcie uczniów w zespoły trzyosobowe, a nastepnie wyświetlcie na tablicy treść zadania. (DO DRUKU ZNAJDZIECIE JE TUTAJ)

Wczoraj w godzinach nocnych widziano
osobę, która szybko wybiegła z mieszkania państwa Kowalskich. Po wstępnych oględzinach stwierdzono kradzież. Państwo Kowalscy są starszymi ludźmi, zakochanymi w literaturze i sztuce. W ich mieszkaniu znajdują się liczne dzieła sztuki: książki, obrazy, rzeźby, cenne figurki.  Nie są w  stanie określić, co im zginęło. Musicie zbadać, co to mogło być i kto mógł dokonać kradzieży. Z pomocą
przychodzą Wam karty detektywa Frędzla. Zawierają szereg wskazówek.

Ustalcie:

– Co podpowiadają karty?

– Co zginęło?

– Kto dokonał kradzieży i dlaczego?

Spróbujcie opisać przebieg zdarzenia krok
po kroku.

Teraz pora rozdać zespołom po kilka kart WOMBO, które wygenerowała sztuczna inteligencja. Są to karty metaforyczne, na których uczniowie mają znaleźć potrzebne informacje do tego, by odpowiedzieć na pytania zawarte w poleceniu i opisać przebieg zdarzenia. Liczy się tu inwencja twórcza, zaskakujący pomysł i jego rozwiązanie.

Dla ułatwienia wrzucam Wam do druku gotowe karty, które polecam zalaminować i wykorzystywać nie tylko przy tym zadaniu. ZNAJDZIECIE JE TUTAJ.

Teraz wystarczy dać uczniom czas na stworzenie zaskakujących opowieści dotyczących zaginięcia cennego przedmiotu z domu państwa Kowalskich.

Udanych zajęć. 😉

IB


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *