Planszówka jest dobra na wszystko

Już wielokrotnie pisałam, że gry planszowe są świetnym sposobem na utrwalenie np. znajomości lektur. Tak było w przypadku “Opowieści z Narnii", kiedy uczniowie w zespołach trzyosobowych tworzyli zasady gry, planszę, pionki i przebieg gry. Na to zadanie przeznaczyłam dwie jednostki lekcyjne, ale dla niektórych grup było to stanowczo za mało. Niektórzy uczniowie postanowili dokończyć pracę w domu. Powstały więc niebanalne plansze i samodzielnie przygotowane pionki.

Przebieg i zasady gry

Zobaczcie, jak wyglądała gra Marcela, Klaudii i Karoliny. Wasi uczniowie mogą wykorzystać ich pomysł, jednak będą musieli stworzyć własną planszę lub pionki.

Pudełko zawiera:

  • planszę do gry,
  • pionki – postacie;
  • kostkę,
  • instrukcję,
  • karteczki z pytaniami

Zasady i przebieg gry:

  1. W grze mogą wziąć udział 4 osoby.
  2. Zabawę zaczyna najmłodszy gracz.
  3. Gdy gracz zatrzyma się na polu ze „?”, losuje kartkę z numerem pytania. Inny gracz czyta treść pytania wraz z czterema odpowiedziami. Wśród podanych odpowiedzi tylko jedna jest poprawna. Jeśli gracz odpowie poprawnie, zostaje na swoim polu, a jeśli nie, to traci następną kolejkę.
  4. Gdy któryś z graczy zatrzyma się na polu oznaczonym cyfrą 9, wówczas wraca na start.
  5. Wygrywa ten z graczy, który pierwszy dotrze do mety.

Pytania znajdują się poniżej:

karta nr 1

karta nr 2

karta nr 3

karta nr 4

karta nr 5

karta nr 6

karta nr 7

Pozwólcie swoim uczniom wykazać się kreatywnością, a to na pewno zaprocentuje.

Udanych zajęć. 🙂

IB


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *