Planszówka jest dobra na wszystko
Już wielokrotnie pisałam, że gry planszowe są świetnym sposobem na utrwalenie np. znajomości lektur. Tak było w przypadku „Opowieści z Narnii", kiedy uczniowie w zespołach trzyosobowych tworzyli zasady gry, planszę, pionki i przebieg gry. Na to zadanie przeznaczyłam dwie jednostki lekcyjne, ale dla niektórych grup było to stanowczo za mało. Niektórzy uczniowie postanowili dokończyć pracę w domu. Powstały więc niebanalne plansze i samodzielnie przygotowane pionki.
Przebieg i zasady gry
Zobaczcie, jak wyglądała gra Marcela, Klaudii i Karoliny. Wasi uczniowie mogą wykorzystać ich pomysł, jednak będą musieli stworzyć własną planszę lub pionki.
Pudełko zawiera:
- planszę do gry,
- pionki – postacie;
- kostkę,
- instrukcję,
- karteczki z pytaniami
Zasady i przebieg gry:
- W grze mogą wziąć udział 4 osoby.
- Zabawę zaczyna najmłodszy gracz.
- Gdy gracz zatrzyma się na polu ze „?”, losuje kartkę z numerem pytania. Inny gracz czyta treść pytania wraz z czterema odpowiedziami. Wśród podanych odpowiedzi tylko jedna jest poprawna. Jeśli gracz odpowie poprawnie, zostaje na swoim polu, a jeśli nie, to traci następną kolejkę.
- Gdy któryś z graczy zatrzyma się na polu oznaczonym cyfrą 9, wówczas wraca na start.
- Wygrywa ten z graczy, który pierwszy dotrze do mety.
Pytania znajdują się poniżej:
Pozwólcie swoim uczniom wykazać się kreatywnością, a to na pewno zaprocentuje.
Udanych zajęć. 🙂
IB
0 komentarzy