1. Potrzebujemy trochę miłości
Na temat ludzi z zespołem Dawna krąży wiele stereotypów, do których należą między innymi takie, że potrzebują oni „specjalnego” traktowania. Niektórzy sądzą, że nie potrafią oni poradzić sobie z codziennym życiem i zawsze będą skazani na pomoc innych ludzi. Nic bardziej mylnego. Są bowiem ludzie, którzy mimo choroby świetnie sobie radzą w wykonywaniu codziennych obowiązków, a jedyne, czego pragną to: edukacja, praca, możliwości, przyjaciele i trochę miłości. Takie słowa wybrzmiewają w reklamie kampanii społecznej #NotSpecialNeed”, otwierającej oczy na prawdziwe potrzeby osób z dodatkowym chromosomem. Warto dodać, iż w kampanię włączyli się też aktorzy znani m.in. z serialu „Hoży doktorzy”.
2. #zespolkolorowychskarpetek
Zespół Kolorowych Skarpetek to ogólnopolska kampania edukacyjna z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa, w której występują dorośli z trisomią 21. W tym krótkim filmiku dzielą się swoimi doświadczeniami, mówią, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.
3. Lubię reklamy
Różnorodność wkracza też do świata mody. Przekonał się o tym 11-letni Joseph Dale z wielkiej Brytanii, który został zaproszony do reklamy ubrań marki River Island. W czasie reklamy dzieci wcielają się w konkretną postać. Obok „sportowca”, „księżniczki” czy „luzaka” jest także „tradycjonalista” i tę właśnie rolę zagrał Joseph.
4. Jak z obrazka
Osobami o osobliwym typie urody zainteresowała się także firma kosmetyczna, która zatrudniła Kate Grand – modelkę z zespołem Dawna do promowania nowego eyelinera. O dziewczynie zrobiło się głośno, kiedy wygrała konkurs piękności „Teen Ultimate Beauty OfThe World”. Można było o niej przeczytać w najbardziej poczytnych serwisach internetowych w Wielkiej Brytanii, USA, czy nawet Australii. Kate daje przykład innym, że warto marzyć i dążyć do samorealizacji, a przede wszystkim, że jej życie jest takie jak życie innych.
5. Małe jest piękne
Podobną szansę otrzymała mała Valentina Guerrero, która w wieku niespełna jednego roku wzięła udział w reklamie jednej z firm odzieży dziecięcej. Na zdjęciu widać słodkie, uśmiechnięte dziecko.
Projektantka i właścicielka firmy – Dolores Cortes – w swoim oświadczeniu do mediów napisała: „Ludzie z zespołem Downa są tak samo piękni i zasługują na takie same możliwości”.
6. Na sportowo
Warto też wspomnieć o Madeleine Stewart, która reklamuje sportowe ubrania dla kobiet o różnych kształtach i rozmiarach jednej z firm odzieżowych.
Wszystkie wymienione przykłady pokazują, że różnorodność jest piękna, a marzenia są siłą, która może przenosić góry i łamać stereotypy.
Uczmy więc tego nasze dzieci. 🙂
IB
2 komentarze
Anitta · 03/04/2019 o 13:17
Świetny pomysł. Dzięki.
Izka · 05/04/2019 o 11:05
Dziękuję. 🙂