1. Oj… droga babciu….
Obejrzenie filmu krótkometrażowego pt. „Too quick to judge” to doskonały sposób na to, by wprowadzić uczniów (szkoły podstawowej i średniej) do rozmowy o roli stereotypów w naszym życiu. Trwa on tylko 3 minuty i 20 sekund, po których młodzi ludzie się uśmiechną i będą gotowi do działania.
2. O czym opowiada?
Bohaterką tej krótkiej animacji jest… urokliwa…, charyzmatyczna starsza pani, której pewne rzeczy się tylko wydają. Zabawny splot zdarzeń spowoduje, że zorientuje się ona, iż nie wszystko wygląda tak, jak sądziła…
Poza warstwą merytoryczną filmu warto też zwrócić uwagę na kunszt wykreowania postaci – ich mimikę twarzy, drobne gesty. W tym przekazie wszystko ma znaczenie.
3. Gdzie go znaleźć?
Animacja dostępna jest na youtubie. Oto link:
4. Stop stereotypom
Film jest doskonałym momentem, by wprowadzić w klasach młodszych pojęcie stereotypu, porozmawiać o nim z uczniami oraz pokazać, zawarte w filmie, relacje międzypokoleniowe. Dla uczniów starszych polecam również kolejny krótki metraż (już nie animację), którym możecie dopełnić lekcję, dyskutując o akceptacji i tolerancji kogoś, kto jest od nas inny. Warto mówić o tym, by doceniać, a nie oceniać.
5. Historia pana Jurka
Na zakończenie lekcji proponuję Wam tekst, który przepisałam z książki Michała Zawadki pt. „Chcę być kimś”. O tej lekturze pisałam już we wpisie kilka tygodni temu. Jeśli nie mieliście okazji przeczytać, zostawiam dla Was link:
Tutaj natomiast udostępniam historię pana Jurka. Poznajcie ją i porozmawiajcie o niej. Naprawdę nie wszystko wygląda tak, jak nam się wydaje…
Udanych zajęć. 🙂
IB
0 komentarzy