Zapraszam do Lino

Powieść Sienkiewicza można omówić na wiele sposobów. Warto też różne pomysły gromadzić w jednym miejscu, by z czasem wykorzystać je ponownie lub zmodyfikować. Jednym ze sposobów, który wykorzystuję (poza tablicami na padlecie) jest platforma linoit.com. Przypomina ona wielką tablicę korkową, do której można “przypiąć" różne materiały, tj. gotowe sprawdziany, karty pracy, linki do muzyki czy filmu. Kilka materiałów do lektury w “Pustyni i w puszczy" zgromadziłam właśnie w taki sposób.

Zachęcam Was do spróbowania gromadzenia zasobów na zajęcia właśnie w ten sposób.

Muzycznie z Afryką

Na jednych z zajęć dotyczących „W pustyni i w puszczy” pracowaliśmy z uczniami, wykorzystując muzykę. Zadaniem uczniów było odsłuchanie (i obejrzenie) utworów muzycznych, a następnie wybranie tego, który podobał im się najbardziej. Oczywiście swoje zadanie trzeba było uzasadnić. W ten sposób kolejny raz ćwiczyliśmy umiejętność argumentacji i logicznego budowania zdań. Linki do teledysków znajdują się poniżej:

Powieść zamknięta w kadrach

Podczas realizacji tego zadania uczniowie pracowali w grupach. Każda grupa otrzymała ode mnie część kadru z filmu. Zadaniem uczniów było dorysowanie pozostałego kadru według koncepcji grupy. Następnym krokiem była prezentacja prac wraz z uzasadnieniem swojego pomysłu. Zadanie kończyło się porównaniem swoich prac z oryginałem. To ćwiczenie bardzo podobało się uczniom. Mieli oni możliwość ustalenia w grupach planu działania oraz wykonania go według całkowicie własnej koncepcji. Porównanie prac z oryginałem okazało się świetną puentą zajęć obrazującą fakt, że wizja artysty jest wynikiem jego niezmierzonej wyobraźni. 

Życzę Wam udanych lekcji. 🙂

IB


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *