1. TIK jest dobry na wszystko
W klasach piątych, które uczę, przyszedł czas na utrwalanie części mowy. Na początek „na tapetę” wybraliśmy przymiotniki. Jako że na swoich lekcjach wykorzystuję rozmaite narzędzia TIK, więc i tym razem postanowiłam tak zorganizować zajęcia, by nawet coś pozornie mało interesującego okazało się ciekawe. Postawiłam więc na platformę Wordwall, a konkretnie na grę „O rety! Krety”. O tej grze mówiłam w „narzędziowni nauczyciela” w jednym z odcinków EduGadek, który możecie odsłuchać, klikając w ten link (mówię w ciągu ostatnich kilku minut;) ):
Odcinek 34 (2.12) – Tomasz Bilicki, czyli lekcja o hejcie i mowie nienawiści
2. Uderz w kreta…
Kiedy już przypomnieliśmy sobie wszystko, co wiemy o tej części mowy, przyszedł czas na stopniowanie. Aby jednak nie było to nudne zajęcie, polegające na uzupełnianiu w zeszycie tabelek, przygotowałam dla moich uczniów internetową grę, którą udostępniłam dla wszystkich użytkowników platformy. W zabawie chodzi o to, by uderzyć w kreta, na którym pojawia się przymiotnik w stopniu wyższym i najwyższym. Ponieważ od wielu lat mam w sali tablicę interaktywną, gra okazała się „strzałem w dziesiątkę”. Nie tylko uaktywniła uczniów, ale też dała im mnóstwo frajdy i – co najważniejsze – spowodowała, że uczniowie nie chcieli wyjść na przerwę.
Jeśli chcecie wykorzystać moje „Krety”, kliknijcie poniżej:
3. I jeszcze coś
Poza internetową grą, platforma generuje również karty pracy. Możecie pobrać m. in. anagram, przy którym zabawa również była przednia.
Dzięki tym zadaniom połączyliśmy przyswajanie wiedzy z ruchem fizycznym i łamigłówką, czyli spełniliśmy wszystkie warunki uczenia się przyjaznego mózgowi. Dodatkowo, dzięki upublicznieniu gry, moi uczniowie bawili się „kretami” w domu z rodzicami, a niektórzy sami przygotowali interaktywne zadania. Czego chcieć więcej? 🙂
IB
2 komentarze
Bartek · 20/02/2019 o 15:29
Super. Lubię Wordwalla
Izka · 22/02/2019 o 12:14
Dzięki. Ja też. 🙂